S’obre en una pestanya nova

Una delegació del CEEILleida participa en la trobada anual de CEEIs estatal a Burgos

Una delegació del CEEILleida, encapçalada pel director de Promoció Econòmica de la Diputació de Lleida, acompanyat dels tècnics Marisa Otal i Salvador Pifarré, ha participat els dies 7 i 8 d’octubre a la trobada anual de tècnics de CEEIs estatal, que enguany té lloc a Burgos.

Aquesta trobada de tècnics ha estat el centre del debat sobre la tecnologia avançada i la innovació a Espanya. L’esdeveniment ha reunit directors i tècnics de 33 Centres Europeus d’Empreses i Innovació de tot l’Estat.

La inauguració institucional va comptar amb la participació de destacats representants de l’àmbit acadèmic, local i de l’ecosistema de la innovació. Alberto Gómez Barahona, rector de la Universitat de Burgos, va recordar que estem «en una universitat amb 14 anys d’història, de vocació internacional, i bolcada, com ANCES, en la transferència del coneixement», mentre que Cristina Fanjul, presidenta d’ANCES i directora del CEEI Astúries, va destacar «l’impacte» que les empreses relacionades amb la nostra xarxa tenen en el territori.

Per la seva part, José Moisès Martín, director general del Centro para el Desarrollo Tecnológico y la Innovación (CDTI), entitat pública empresarial depenent del Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats, va avançar les línies de l’Estratègia DEEP TECH Espanya 2026-2030 i va lloar el paper d’ANCES en la construcció d’un ecosistema d’emprenedoria.

Així mateix, Borja Suárez, president de la Diputació de Burgos, va assenyalar la importància de la col·laboració entre el sectors públic i el privat, mentre que Cristina Ayala, alcaldessa de Burgos, es va centrar en la «dimensió industrial» de la ciutat burgalesa, exemplificada en un Fòrum de Defensa que acollirà pròximament la ciutat.

La segona jornada va començar amb la conferència «Ecosistemas más inteligentes: El nuevo rol de los CEEIs ante la IA», a càrrec de Raquel Carrera, experta en IA i noves tecnologies, per continuar amb la composició de grups de treball entre els tècnics per intercanviar impressions sobre el futur dels CEEIs. Paral·lelament, va tenir lloc l’assemblea d’ANCES, que va reunir els diferents directors dels CEEIs.

CEEILleida - Centre Europeu d'Empreses i Innovació
Resum de la privadesa

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.